home > Veelgestelde vragen

Antwoorden op de meest gestelde vragen op Blezzz.nl

AANMELDEN
- Hoe kan ik me aanmelden?
Gebruik de knop inloggen op het homepage. Na je aanmelding kun je direct gebruik maken van je account. Aanmelden is helemaal gratis en biedt je de mogelijkheid om een eigen adresboek aan te maken. Met het adresboek kan je makkelijker je wenskaarten op ieder gewenst moment laten versturen.

ADRESSEN INVOEREN
- Kan ik meerdere adressen in één keer importeren in het adresboek?
Helaas is het nog niet mogelijk om op de site meerdere adressen in één keer te importeren. Via de site kan je alleen één adres per keer invoeren. Binnenkort wordt het mogelijk om via een excelbestand in één keer meerdere adressen toe te voegen.
 
BEDRIJVEN
- Kan ik als kerk, stichting, school of bedrijf ook gebruik maken van jullie diensten?
 
Absoluut. Na aanmelden en registreren (hiervoor kan onder naam, de naam van het bedrijf worden vermeld) kan daarna (met korting) direct van onze diensten gebruik worden gemaakt, dit is niet alleen makkelijk maar ook bijzonder origineel.
 
BETALING
- Aan wie betaal ik?
 
Blezzz is een dienst van Moveabout. De site is direct gekoppeld aan de drukkerij die de kaarten afdrukt en een betalingsysteem waardoor u geen Blezzz ziet staan. Hoe kan ik betalen?
 
Je kunt bij ons betalen met behulp van iDeal, Mastercard, Visa, eenmalige machtiging of een overboeking.
 
- Is mijn betaling veilig?
 
Jouw betaling is volkomen veilig. Anderen kunnen onmogelijk toegang krijgen tot jouw gegevens.
 
- Wanneer ik mijn bankrekeningnummer invul krijg ik een foutmelding.
 
Mogelijk heb je jouw bankrekeningnummer met punten, komma's of andere extra leestekens ingevoerd. Wij verzoeken je daarom vriendelijk om de cijfers van het bankrekeningnummer direct achter elkaar te plaatsen zonder gebruik te maken van extra leestekens.
 
BEVESTIGING
- Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
 
Na je bestelling krijg je op het scherm een bevestiging en je krijgt per e-mail een bevestiging. In deze mail vind je ook je ordernummer. Gebruik dit ordernummer tijdens correspondentie met ons.
 
BEZORGING
- Hoe lang duurt het voordat de wenskaart wordt bezorgd?
 
Een kaart of pakketje dat op een werkdag voor 15.00 uur wordt besteld en betaald, wordt nog dezelfde dag verzonden (tenzij een latere verzenddatum wordt gekozen). De kaart wordt dan de volgende (werk)dag bezorgd. Kaarten die tussen vrijdag 15.00 uur en maandag 15.00 uur worden gemaakt, worden op maandag verzonden en dus op dinsdag bezorgd. Bij betaling via overboeking worden kaarten na ontvangst van de betaling verzonden.
 
Blezzz laat de kaarten/pakketen door PostNL versturen en heeft dus geen invloed op de bezorging zelf.
 
PostNL bezorgt volgens eigen opgave meer dan 94% van de post op de volgende (werk)dag.
 
BUITENLAND
- Kan ik mijn kaarten ook naar het buitenland sturen?
 
Ja, dat kan! Wanneer je een kaart via Blezzz hebt gemaakt kun je bij kiezen van het ontvangstadres uit alle landen van de wereld kiezen. De porto kosten zijn dan wel iets hoger.
 
CORRECTIE
- Na mijn bestelling blijkt dat ik een typefout heb gemaakt of een woord vergeten ben.
 
Helaas kunnen wij niet iedere kaart controleren op typefouten, aangezien wij met een geautomatiseerd systeem werken.
 
Wanneer blijkt dat je een typefout hebt gemaakt of een woord vergeten bent, kun je het beste de kaart opnieuw bestellen. Log in op je account en ga naar ‘bestelde kaarten’. Klik onder de juiste kaart op ‘gebruik deze kaart’. De door jou gemaakte kaart zal nu tevoorschijn komen. Je kunt nu aanpassingen doen en de kaart weer opnieuw bestellen. Mail ons vervolgens de ordernummers van je bestellingen en vermeld hierbij welk ordernummer wij voor je moeten annuleren. Als de kaart nog niet verstuurd is, annuleren wij die bestelling.
 
ENVELOPPEN
- Als ik een pakket naar mijzelf toestuur, krijg ik er dan enveloppen bij?
 
Als je ervoor kiest één of meerdere kaarten in een pakket naar jezelf toe te sturen, krijg je er een evenredig aantal witte enveloppen van ons bij.
 
GEGEVENS WIJZIGEN
- Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
 
Eerst klik je op ‘Inloggen’ (rechts bovenin). Na het inloggen klik je op ‘Account’ (rechts bovenin) en kom je op een scherm waar je jouw persoonlijke gegevens kunt wijzigen.
 
KAART MAKEN
- Wat voor kaarten kan ik allemaal maken bij Blezzz?
 
Op Blezzz kun je echte dubbele wenskaarten maken uit een grote kaartencollectie of met je eigen digitale foto’s. In enkele eenvoudige stappen maak je je eigen ontwerp met foto, teksten en naar keuze een kader of een versiering.
 
Blezzz heeft voor jou 6 maten om uit te kiezen: 11x17 cm, 15x22 cm, 20x30 cm, 13x13 cm, 15x15 cm en 21x21 cm.
 
- Hoe kan ik het lettertype veranderen?
 
De editor geeft standaard het lettertype ‘arial’ aan. Om van lettertype te veranderen kun je op de lettertype balk klikken. Als je hierop klikt, komen alle lettertypes tevoorschijn via een roll-down.
 
- Waarom kan ik sommige kaart niet zonder tekst maken?
 
Er staan kaarten op onze website, waarvan de tekst niet van de voorkant kan worden verwijderd. Dit komt doordat die teksten grafisch met de achtergrond van de kaart verwerkt zijn.
 
- Ik wil tekst of afbeeldingen tegen de rand plaatsen.
 
Omdat een kaart na het drukken op de juiste maat wordt gesneden, kan het voorkomen dat zaken als tekst en afbeeldingen, die bij het ontwerpen van je kaart tegen de rand zijn geplaatst (deels) wegvallen. Wij raden daarom aan een redelijke marge aan te houden. Dat hoeft niet meer dan een paar millimeter op het scherm te zijn.
 
- Kan ik ook alleen een rand of kader gebruiken, dus zonder een afbeelding?
 
Als je sommige kaders met sierlijke lijnen/kringels erg mooi vindt, maar niet goed toepasbaar op een kaart, kun je het beste een willekeurige kaart uitzoeken (het liefst met veel wit aan de randen)en de afbeeldingen en tekst verwijderen. Dan voeg je het kader toe met eventueel een tekst en je hebt een prachtig nieuw ontwerp gemaakt.
 
- Kan ik in één bestelling verschillende kaarten maken?
 
Met het winkelwagentje is dat inderdaad mogelijk.
 
- Kun je een tekst op verschillende plekken invoegen?
 
Je kunt oneindig veel teksten invoegen in diverse tekststijlen, kleuren en afmetingen.
 
- Hoe kan ik een foto uploaden?
 
De foto moet in ieder geval een jpg, gif of png plaatje zijn. Het formaat van het bestand mag niet groter zijn dan 2 MB, waarbij de pixel afmetingen het liefst niet boven de 2800 x 1300 uitkomen. Om jouw foto te verkleinen kun je het programma VSO Image Resizer gratis downloaden.
 
KAART VERSTUREN
- Kan ik in één keer meerdere kaarten versturen naar verschillende personen?
 
Bij Blezzz is het mogelijk om in één opdracht verschillende kaarten naar verschillende personen te sturen.
 
- Krijgt de ontvanger te zien van wie/waar de kaart vandaan komt?
 
Wij zetten zelf  geen gegevens van de verzender in of op de kaart, dit dien je zelf te vermelden bij tekst op de binnenzijde van de kaart. Als je niets vermeld, wordt de kaart dus anoniem verzonden.
 
- Kan ik ook wenskaarten per e-mail sturen?
 
Kaarten van Blezzz kunnen uitsluitend als echte wenskaart worden verzonden, waardoor de attentie waarde natuurlijk een stuk hoger ligt dan bij een e-card.
 
- Kan ik ook een of meerdere kaarten naar mezelf sturen?
 
Natuurlijk kan dit. Nadat je jouw kaart hebt besteld kom je in een driekeuze-menu terecht. Daar kan je kiezen voor de optie ‘Meerdere kaarten naar mijzelf’. Bij deze mogelijkheid ontvang je het door jouw aantal opgegeven kaarten zonder adres op de achterkant met daarbij de benodigde enveloppen. Je kunt dan zelf de adressen op de enveloppen schrijven.
 
NABESTELLING
- Kan ik een kaart later nog een keer bestellen?
 
Ja dat kan! Als je inlogt (via ‘Inloggen’ rechts bovenaan) en naar je bestelhistorie gaat, kun je achter de betreffende kaart klikken op ‘Kaart(en) nabestellen’. Je kunt de kaart dan ook in een groter aantal nabestellen.
 
PRIJZEN
- Wat kost een Blezzz wenskaart?
 
Wanneer je gebruik maakt van onze aanmeldservice ontvang je direct een flinke korting en betaal je derhalve slechts € 2,25 (exclusief de portokosten) per kaart. Daarbij hanteren wij grote staffel kortingen op onze kaarten voor grotere bestellingen.
 
- Waarom betaal ik 2 postzegels i.p.v 1 postzegel aan portokosten bij één kaart naar mijzelf?
 
Indien een klant één of meerdere kaart(en) naar het eigen adres laat sturen, gaan wij ervan uit dat deze kaart(en) worden gebruikt om door te sturen. Bij dergelijke bestellingen voegen wij daarom altijd één of meerdere gratis enveloppen (zonder postzegels) toe voor het doorsturen. Indien het om één kaart gaat, betekent dit dat wij de kaart en een enveloppe in een grotere enveloppe inpakken en versturen. Het gewicht komt daardoor boven de de 20 gram en daarom zijn de portokosten 2 zegels.
 
PROEFDRUK
- Kan ik, voordat ik bij jullie een grote bestelling plaats, eerst een proefdruk bestellen?
 
Dat is zeker mogelijk. Het is niet ongebruikelijk dat onze klanten bij bijvoorbeeld trouwkaarten of uitnodigingen eerst een proefdruk willen ontvangen. In dat geval bestel je gewoon eerst één kaart die je naar jezelf verstuurt. Als je er tevreden over bent, kun je die kaart in een groter aantal nabestellen.
 
SOFTWARE
- Heb ik speciale software nodig?
 
Nee, je hebt geen speciale software nodig om een echte wenskaart te maken.
 
 

Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: